Flodhäst samling

Flodhäst samling

måndag, februari 08, 2021

Ängel "Valborg"

                                                                     ängel "Valborg"

 (mönster från BautaWitch.com)

40-talet och pappa skulle gifta sig, den han skulle gifta sig med hade hela sin stora släkt med.

Pappa och jag hade levt ensamma sen mamma lämnade oss, det hade gått ca 3 år.

Pappa hade träffat en kvinna per annons och hon hade en dotter som var 10 månader äldre än mig.

Jag kände mig helt utanför, pappas nya ”släkt” de såg inte mig. Vilket visade sig mer och mer med tiden det visste ens inte vad jag hette, de kallade mig Nisses unge.


”Bruden” hade flera syskon, bland annat en bror som var gift med Valborg. De bodde i en annan stad, Norrköping. Det hade rest till bröllopsfesten för att fira. Valborg och hennes man hade inga barn.

När vigseln ägde rum och alla grattade och allt var så uppåt, kände jag mig osynlig, visste inte vad jag skulle göra, ta mig till. Jag var ledsen, upplevde att pappas fru inte ville ha med mig att göra.

Då kom Valborg, hon ”tog hand om mig”  en hand som höll min.


Med åren så var det tyvärr jobbigt med pappas nya fru och hennes dotter. Vi träffade då och då Valborg och hennes man. Jag önskade faktiskt att jag skulle fått stanna hos henne. Hon var så snäll och kändes varm och fin.

Därför så har jag döpt en ängel efter henne. Jag tror ju som jag skrivit förut att snälla människor får en särskild plats, där de kan hjälpa oss som behöver här på jorden.

Ängeln Valborg fick Karin, som jag tycker mycket om. De går bra ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar