Flodhäst samling

Flodhäst samling

måndag, februari 08, 2021

Ängel "Inga N"

                                         ängel "Inga N"

 

Inga N var kassörska på ett företag som var agentur för ett företag som sålde kvalitets produkter, mattor, garner, klänningar, underkläder, allt tillverkade Sverige utom garnet som var engelskt.

Inga N var en nyckelperson i företaget liksom hennes bästa vän som var sekreterare och kunnig i stenografi, språk och maskinskrivning.

 

Företaget hade två ägare, personalen var kunniga och bra att få arbeta med, de behandlade oss unga väldigt bra.

 

Jag kom direkt efter skolan och skulle sköta växeln och posten.

Gillade mitt jobb, men det var några som inte gillade mig, de klagade på mig. Jag talade söderslang och klagomålen rann in.

 

De båda cheferna kallade in mig och sa att de kunde inte ha mig i växeln, de hade varit nöjda med mitt jobb, men det var hur jag talade som var problem.

 

Inom parantes tänker jag mig själv nu när jag ska beställa t ex en sjukresa, och jag har svårt att höra orden som sägs till mig.

Idag har jag svårt till och med när jag möter en läkare.

Ingen klagar på att det är så, det är så  då och nu.

 

Det var Inga N jag tänkte berätta om, hon föreslog att jag skulle bli hennes ”handräckare”. Jag kunde inte få någon bättre att ha som chef. Ett hjärta av guld. 

Hon var också en stor djurvän, hon bjöd mig hem till sig och jag  fick träffa hennes stora Pudel Leo och hennes katter, hon förstod och såg,

allt hon gjorde var av snällhet och önskan om att hjälpa där det behövdes.

Hon visade mig vägen till många saker i livet som fick mig att växa åt rätt håll.

Hon har säkert fått vingar som syns, för hon hade dem redan här på jorden fast de syntes inte då.

 

Änglen Inga N  bor nu hos Stina o Petter 

(även det här mönster hämtat hos BautaWitch.com)

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar