Flodhäst samling

Flodhäst samling

tisdag, februari 09, 2021

Ängel Solweig

 

                                                              ängel Solweig


Den här ängeln som jag döpt till Solweig är efter en bästis som jag fick när jag kom som en ensam, skör unge till mitt nya boende, lämnat Tuttan som jag nästan var hopväxt med, och hennes snälla familj, alla grannar och vår katt Pelle, som jag inte vet vad pappa gjorde med efter skilsmässan.

Då blev jag vän med Solweig, och det var en fin vänskap, hon var lojal och ville väl så liten hon var.

Vi gjorde promenader med hennes hund "Puck" som såg ut som en samojedspets, vi var trygga med honom.

Hennes pappa hade många kaniner, min pappa skaffade en kaninhona "Lisa" som fick en kull ungar. Så slaktades "Lisa" och serverades till söndagsmiddag, jag var helt förstörd.

Så var det, krigsår, matfrågan måste lösas på alla möjliga sätt.

Solweig tröstade mig, hon visste hur det var.

Så gav hon mig ett bokmärke som jag har kvar än idag, ca 80 år sen



Jag tror att Solweig har fått vingar, hon var genom snäll.


Ängeln "Solweig" bor hos Lotta nu.

(mönster BautaWitch.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar