Flodhäst samling

Flodhäst samling

torsdag, augusti 01, 2019

Härligt bomullsgarn.


Dagbok 1 augusti
Juli månad går över till Augusti månad och sommaren rinner iväg.

Vi är beroende av vår lilla uteplats, och det som skulle vara klart början på juli månad är långt kvar förstår jag.

Tegelpannorna har kommit.


Något mer har kommit, garn som jag beställt
hos BautaWitch

Jag har tittat in ofta hos henne, många fina beskrivningar som är lätta att följa.

Jag började med en "Primavera"ruta,
restgarner i små och större nystan till blommor.
Bladen hade jag gröna blad till, kanten runt om beställde jag från BautaWitch första gången jag handlade garnet "Catania" valde färgen Sand 404.



Såg att jag måste ha mer av det garnet så det blev en ny beställning.

Passade på att köpa några nystan i olika färger
Jättefina färger

Medan jag står där och tittar på blommorna som nu står hopklämda så ser jag att garnet Fuchsia 0128 liknar färgen hos Clematisen "Rouge Cardinal"
känner glädje över garnet som är lika vackert som blommans färg.


Jag virkar mest i bomullsgarn 8/4, det är stor skillnad på garner. Går att handla  billigare garn än detta, ändå så känner jag att ska jag lägga ner timmar på att virka och sen kanske ge bort då vill jag att det ska kännas kvalite. När jag virkar med det här garnet flyter det för mig. Som exempel ska jag dra en maska genom fyra öglor så sker det rakt av, inget stopp i virkningen, många garner delar sig och jag får lirka för att få med alla trådarna genom öglorna.
Skillnad på bomullsgarner är stort.
När det gäller färger har jag önskat många gånger att banderollen skulle visa något mer.
NCS- system. Så lätt det skulle vara att få ihop färger som stämmer bra med varandra.
För mig vore det toppen, jag har svårt att se färgtoner i elljus, går bättre om jag kan sitta ute en ljus dag.
När jag ska köpa garn vilket nu blir över nätet, så kan det vara svårt att få nyansen, vore det NCS system så skulle det vara lika lätt som när man köper målarfärg. 

 ------
Ordspråk


Fått en handskriven vänlig hälsning som värmde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar