Flodhäst samling

Flodhäst samling

fredag, augusti 02, 2019

2 augusti . dagboken

Dagbok 2 augusti

Nu har de börjat lägga teglet på taket. Första raden är lagd. Nu har de ledigt ett par dagar, sen är det bara att hoppas på bra väder så de kan jobba på taket.




Min vänstra hand krånglar lite till och från, och jag använder stöd.
Svårt att virka, så jag hoppade in på något mindre.
Fick för mig att jag skulle virka ett enkelt halsband till en ung kvinna som lever och bor i Norge. Ett halsband som hon kan sätta på sig den 17e maj. 

Tittade noga på nätet, den röda och den blå färgen

Den röda  -PMS032U- den blå  -PMS281U-
just det där som jag önskar att banderoller på garn skulle ha färg system märkning.
Nu satt jag med mina röda och blå nystan och jämförda med datorns skärmen där färgen visades.

Det blev ett par restnystan jag hade som jag tycker ser bra ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar