Flodhäst samling

Flodhäst samling

tisdag, augusti 06, 2019

6 augusti  -  tisdag

Tidig morgon. 
Regn, blixt och åska, jag räknar 1-2-3 - osv
45 sekunder får jag det till. Alltså skulle det vara 15 km från oss.
Jag känner stor oro vid åskväder, hur gör jag, drar ur kontakter, mycket elektriskt, TV, datorn,lampor. 
Blev inget stort av det, och tak killarna lät sig inte hindras.

 Efter gårdagens jobb såg det ut så här.
Nu på morgonen ligger det band från tegelpannebuntarna.

6 tegelpannor i varje bunt, det blir en hel del de gjort på ett par timmar.


Jag drack mitt morgonkaffe, bläddrade i en veckotidning,
Beskrivning virka  "Sommarens finaste halsband"
ett halsband ned rosor, måste virka en ros, få se.
Känner till en liten människa som gillar blommor att smycka sig med. Ska jag göra ett halsband till henne?

test - prototyp 

Blev inte som på bilden, allt ska virkas bakom de 2 första varven, då får jag inte blomman fylld, utan platt i 3 lager. 

Samlar på mig virkmönster/blommor, kransarna jag virkat har helt annan virksätt till rosor. Till halsband såg det här bra ut på bilden.  

------

Ordspråk



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar