Flodhäst samling

Flodhäst samling

söndag, augusti 18, 2019

Har virkat små bilar,
ett mail kom från Pinterest,
flera bilder på små virkade bilar.

 
Just då kände jag att jag skulle vilja göra något enkelt och litet.
Bilar, till vem? Spelade ingen roll, bara kul att göra, jag har det bra som bara kan göra saker för att det är kul.
Förr så var det för att värmande och nytta.

Började med de små hjulen,många virkbeskrivningar med några små olikheter.
Jag gjorde en magisk ring och gjorde 13 halvmaskor. Bums så var det ett litet hjul. 8 hjul till varje bil. Då ser bilarna likadana ut från båda hållen.

 Första bilen

Underredet 15 luftmaskor, vände med fasta maskor, sen två varv med halvmaskor.
8 luftmaskor, 2 stolpar, 5 luftmaskor,
sen ett varv med fastamaskor runt hela bilen.
Väldigt enkelt, vad skulle göra, inte någon liten i min närhet.
Det hindrade inte mig, fram med lite garner, bil efter bil.

 Den  orange bilen har fått en "rosett" som kan dras upp om det önskas att få varje bil för sig själv. 
Nu är de postade få se om de kan komma till glädje för någon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar