Flodhäst samling

Flodhäst samling

fredag, augusti 02, 2019

Det var då det...

Jag har köpt ett ThePhotoStick, det sägs att det här minnet söker upp alla bilder i datorn.
Då blev det extra plock för mig, för jag tänkte att då namnar om så jag kan hitta bilderna lättare.

Bilder för längesen finns i datorn. 
 Här har vår lilla chihu Fransson somnat bakom min rygg medan jag har något för händerna.
Då hade jag glasögon för synen förändrades undan för undan, nu är båda ögonen starropererade, vilket är en gåva som jag är tacksam över.


 Innan jag blev s k hemmafru. Jobbade jag på ett företag som var agentur för engelska Patons & Baldwins garner.
Här "poserar" jag för ett mönster i ett angora garn, försöker räkna ut - 69 år sen får jag det till. 


 Gösta fick jobb en sommar på annan ort och vi hyrde en stuga. Här sitter jag och handarbetar.(ca 55 år sen)
Tror nog att jag kan säga att jag alltid har ett handarbete på gång (ibland flera)
Tiden går. 
------
Ordspråk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar