Flodhäst samling

Flodhäst samling

söndag, augusti 04, 2019

4 augusti - en söndag

Runt  oss råder söndagsfrid, inga som jobbar på taket, någon enstaka bil kan vi höra. Många är fortfarande på semester. Vädret är bra, ingen sol som värmer för hårt. 

Slak och matt efter orolig natt, ett knä har smärtat, har varit svårt att hitta ställning som lindrat det hela.

Altandörren har stått öppen hela dagen, jag har virkat. Ett mail kom, stod om en virkning, en tröstkanin. Många behöver nog tröst, tänkte jag efter nattens smärta. Tittade på beskrivningen som Eva Rantorp designat.
Fram med ett nystan och så gjorde jag en tröstkanin, jag satt en blomma mellan öronen, och en liten svans till den. Har redan tänkt mig vem som ska få den, ska höra lite försiktigt med dottern som känner henne.




 

Så är halsbandet "17 maj" klart, blir besviken på kameran, som inte återger färgerna.
Färgerna är kan jag nog säga lika vackra som Norges  flaggor 


Snart börjar "Barnmorskorna i East End" på TV
en kopp choklad och lite virkning, sen möte med Jon Blund .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar