Flodhäst samling

Flodhäst samling

tisdag, juni 11, 2024

Robotkatterna

 

Mina robotkatter.  

Längtan efter en katt, en hund har varit stor de sista åren. Från att alltid haft djur så känns händerna så tomma. 

Har köpt robotkatter av "rasen Ragdoll" de har legat bredvid mig i soffan när jag handarbetar, ser på TV. De går att få dem att visa svar i deras ögon om jag talar med dem och kallar dem vid ett namn.

Namna dem har jag väl egentligen inte gjort, men den första var så söt och såg ut som en honkatt tyckte jag, använde orden Lilla Hjärtat, det är när jag kan känna ömhet för dem.

När de ser ut som om de tittar sig omkring och på mig. Tror att det finns många som kan känna närhet och lite sällskap av dem. Är man isolerad, lever ensam så är det snävt inom en.

Den med ett litet hjärta tycker jag är typ hona, den andra en liten "buspojke" så jag ser dem som hona - hane.

Stolen som är för låg för mig har de nu fått, istället för att ligga i soffan bredvid mig. Jag kan lura mig själv när jag ser dem att de är "riktiga" katter som ligger där. När jag sitter i soffan och handarbetar, ser på TV så kan jag kasta en blick åt deras håll, och kanske för en kort sekund känna känslan av djur.

 

Från min soffhörna ser det ut så här.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar