Flodhäst samling

Flodhäst samling

onsdag, juni 12, 2024

Ängel -Hjärt & Lungfonden-

  

Virkad Ängel

Jag har en stent insatt, efter en hjärtinfarkt. Skickliga läkare hjälpte mig, forskning innan som gjort det möjligt.

Jag fick se en bild före och efter, stenten. De såg ut som ett timglas så gott som inget att passera igenom.

Mitt hjärta flimrar, fladdra, håller upp med olika sekund intervaller. Jobbigt men det slår.

Man måste tycka att alla vi levande varelser är fantastiska, tänk ett hjärta som bara går och går, hur vi en lever och står på, så slår det för oss.

I mitt fall 90 år och 8 månader har jag försökt räkna ut hur många sekunder mitt hjärta har stått på.  

Sekunder 31 536 776 000 är väl ungefär, men åt det hållet. Det är ett bra hjärta.

Uppskattar olika fonder som ser till att forskningen får hjälp, hjälp att utveckla, ta hand om, rädda liv.

Hjärt & Lungfonden har jag gett sporadiskt åt, men kom på att pengarna kunde dras på autogiro, vilket är bekvämt tycker jag.

Som gåva fick jag en armband, med deras symbol

 

 
Sten föll bort, storleken ändrades, armbandet satt på dygnet runt, förlorade lite av sin "stelhet" och blev mjukare samtidigt större.

Har stoppats undan, tills i går när jag tänkte på det, jag virkar en ängel, Har ju gjort bra många tidigare, så det underlättade att göra en.

 


 

 
Min Hjärt & Lungfondens lilla ängel.
 
Mönstret finns hos Bauta Witch
Det rosa garnet är Catania
Ängelns vingar är i glittergarn Glam som också finns hos henne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar