Flodhäst samling

Flodhäst samling

torsdag, juni 06, 2024

Blommor - pelargon "

 

 5 juni

Blomma - pelargon  "American white splash"

 Blommor och jag, blir glad över dem, önskar att de ska trivas hos mig. 

 Tyvärr är det inte alltid så. Har satsat på några pelargoner på balkongen, en svår balkong, för mycket sol, och även mycket av blåst. 

 I Tempo affären handlade jag en pelargon. Stod utanför på en ställning med blandning av blommor. Tyckte den såg lite medtagen ut, inte så att de hade satt ner priset, kanske sett ut så sen de fick den till försäljning. den var väl helt enkelt trött och medtagen. Är det något jag vet så är det hur det känns.

Blomman var söt, 5 kronblad vita med stänk av rött som en ram till ståndare o pistill. Kollade på nätet och jag tror den kan heta

"American white splash"  när jag köper som jag gjorde nu, finns så gott som aldrig en blommas namn.

Tycker om att de har ett namn. Fick en fin St Paula av Lotta, den heter Lottas blomma nu, i mina tankar. 

 

American white splash
Lite polkagris färger, söt liten blomma.
Jag talar med mina blommor. Ibland talar jag inte med någon på veckor.
Idag var jag till vårdcentralen, talade med personal och chaufför/sjukresor. Rösten behöver tränas, så det är nog inte så dumt att tala med blommorna. 
 
Idag regn. Beställt sjukresa, ankomsttid 08.00-08-50  satt innanför porten och väntade i nästan 50 minuter, utanför blött.
Inte kul att vara beroende av hjälp.  
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar