Flodhäst samling

Flodhäst samling

fredag, oktober 06, 2023

2023-10-06 -Ett nytt år

 

6 oktober – nytt år för mig, ny tideräkning för mig.

Jag föddes en fredag precis som det är idag.

 

Fredagsbarn: Är god och givmild, kärleksfull och trofast. Har även tur med kärlek. Fredagsbarn gör gärna gott och förstår att skapa ett lyckligt hem.

 

Måndagsbarn har fagert skinn

Tisdagsbarn har älskligt sinn

Onsdagsbarn är fött till ve

Torsdagsbarn får mycket se

Fredagsbarn får kärlek och lycka

Lördagsbarn ska mödorna trycka

Söndagsbarn får leva och njuta rikt och vist och sedan berömligt sluta

Ja, vem hittar/hittade på sådana remsor?

Idag fyller jag 90 år, lång tid i ett liv.

Har legat lågt sen Gösta dog, livslusten har fattats mig.

Det är svårt att bli kvar.

Idag bestämde jag mig, jag skriver lite här, berättar om mina dagar, precis som i en dagbok. Lätta på tankar, visa min bilder.

Vem är intresserad? Egentligen ingen.


Tror mig veta att Karin i Kiruna kommer att läsa, jag läser och tittar på bilder i hennes blogg. Hon har vackra naturbilder. Hon skulle med säkerhet uppskatta att se hur jag lever nu.

Kanske någon tidigare granne kommer att läsa, vi har ju haft kontakt och visat våra handarbeten för varandra.


Mest är för att ”prata” av mig, lätta på tankarna, inbilla mig att jag har någon att prata med.

 

90 år och nu börjar nedräkningen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar