Flodhäst samling

Flodhäst samling

fredag, oktober 06, 2023

2023-10-06 dagboken

 

 

Jag har unnat mig själv något som är helt "lyx" jag har runt mig en del att titta på, men ändå en egen present.

Går ofta in på Tradera, kul att titta på äldre saker, som jag levt med och kanske inte förstod att de kunde vara eftertraktad så lång tid efteråt.

 Tittar ofta på hantverk, och pladask, för en flamsk vävnad.

 


 Så jättefin, jag var helt enkelt tvungen att lägga bud på den.

Den blev min.

Sen har jag döpt den till "Gösta på moln" 

Färgerna, trädet, fåglarna, hela vävnaden är perfekt för mig tilltalar mig stort,


 

Beröm till den som gjort den, så fin trädstammen är med fåglarna placerade p grenarna. Är mycket förtjust i den.

Nu är min födelsedag snart till ända, och jag börjar nedräkning. 

Jag kom till 90 år.

Del av tavla jag broderat, skollinne, som har elva trådar per centimeter, i lingarn, idag har jag inte syn för att brodera på så smått, på den tiden kostade materialet till den 32,- kr  + porto, Kerstin Mauritzson har gjort mönstret efter gamla oljetryck, Malmöhus läns Hemslöjd, det är så länge sen så jag minns inte kanske 60-talet.

Jag är nu på sista trappsteget.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar