Flodhäst samling

Flodhäst samling

tisdag, september 17, 2024

Virkade sittande änglar.


Gå ut på nätet. Så gott som varje dag tittar jag mig omkring på nätet.
Såg en bild på sittande ängel, tyckte den såg ut som en liten skulptur.  Kände att jag ville göra en, så enkel, så talande.
 
Det blev inte bara en. Fanns en beskrivning på engelska, min engelska saknas helt, förutom några ord jag lärt mig som inte finns i virkmönster.
 
Min första fick lite för stort huvud tyckte jag, så en till där jag ändrade det.
Halsen blev för smal, huvudet hängde, en till som jag ändrade lite på, så höll jag på tills jag fått flera änglar.
En av dem har jag satt bland några stenar och tar hand om min pendel.
En sitter i fönstret

 
De andra har jag inte hittat någon plats för, de blev flera eftersom jag inte var riktigt nöjd, utan ändrade något på var och en.

 

 

Min änglaskara


 Den sista gjorda ängeln blev i tunt garn
. Till "Änglaskaran" har jag använt bomullsgarn 8/4. Lite smått för ögon och händer men den blev klar och jag har satt den hos en liten gumma jag har. 

Tänker på en ängel vid min sida, eller en ängel på din axel, här blir det närhet. Något som jag hörde redan som barn. Minns att de sa din vänstra axel, jag tänkte den sidan lite närmare hjärtat.

Stig till toppen av världen

Där änglar leker

Res dig efter varje smäll

Du har en ängel på din axel

Din tid kommer, Din tid kommer.

Håkan Hellström
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar