Flodhäst samling

Flodhäst samling

måndag, augusti 26, 2024

Krasse

 

Krasse, den blomman har vi alltid sått både hemma och på kolonin, liksom hör sensommaren till.

Så jag köpte en balkonglåda, satt den på fönsterblecket och borden stod framför som skydd mot blåsten.

Det här är min andra sommar i mitt nya boende. Två trappor upp. Balkongen är inte en bra plats att sitta på. Det där att sitta ute både att läsa och handarbeten kan jag glömma, läget är inte bra för det, jag passar på ibland att fika när jag ser att det är lugnt. Behöver inte gå ut och känna av, jag bara tittat på områdets vimpel så ser jag.

Stora krukor som jag har på bordet har fallit av blåsten. Det mesta står på golvet men blåsten kan vara stark och fälla även där.

Har en liten regnmätare som jag får resa upp ofta. Det har varit många regniga dagar den här sommaren. På en liten balkong blev det en liten regnmätare.

 
 
 
Nu har jag kommit bort från ämnet, tänkte berätta om krassen.
Blommorna kom så fint och syntes knappt för  de större krukorna. Så jag bestämde mig jag flyttar ner dem på så jag kan se dem bättre, så här såg det ut då. Härligt grönt med rara blommor.



Arton dagar efter hade mycket hänt, har gått fort, några dagar då jag inte varit ute och tittat till blommorna var krassen förändrad

 
 

                                           Ledsamt.

 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar