Flodhäst samling

Flodhäst samling

måndag, maj 06, 2024

Dagbok 2024-05-06 förhöjningsben

 

 

 2024-05-06- måndag

Regnet hänger i luften, grå himmel. 

Tjejerna varit här och städad.  Så skönt, att handskas i dag med dammsugaren tar på krafterna.

Räknar ut att dag är jag 90 år och 7 månader. Det trodde jag aldrig. Krafterna har försvunnit med åren kan man nog säga.

Har tänkt en sak en tid nu, hämtade upp från källaren, upptäckte klarar det inte själv. Varje gång det blir så blir jag lika besviken.

Har en fåtölj som jag sitter bra i, men den är för låg. Har få sittplatser så den behövs. Man kan sitta där och titta där träd möter himmel. Kanske slumra ett tag.


Hämtade upp förhöjningsben, finns inga för svängda ben, jag tänkte till man kan vända dem upp och ner, så går det nog.

 


 

de är för runda ben och fyrkantiga. Vänder man dem och sen fyller med plastbitarna som följer med så går det nog.

Tjejerna gjorde det på nolltid, där stod fåtöljen bra sitthöjd, men det var allt. en av tjejerna sa, du får inte ha det så, ett ben kan gå av och du far i golvet. Hon hade rätt, jag såg, kände hur det jag byggt upp föll ihop.

Men...det hade kunnat gå. 

Har köpt en stickling på nätet, dyraste blomma jag köpt.  En pelargon som heter "Margit"  ser att det finns en Gösta och ute nu, ska lägga bud på den med.

Trevligt Gösta och Margit få vara nära varandra. När det gäller Gösta så har jag någon försvarsmekanism inom mig. Jag kan bli ansedd som lite knäpp.Vi är tillsammans på morgonkvisten. Vaknar jag tidigt så vänder jag mig mot "honom" och säger förlåt jag väckte dig. Han fortsätter att sova.

Häromnatten hade jag ont, och jag grymtade nog lite, då hörde jag honom, han sa något med en lugn i rösten, och jag kunde somna om.

Tack för den här närheten så hjälper det mig i min ensamhet. Jag känner av honom hans närhet. Egentligen ska jag inte skriva ner det eller säga det högt, jag vet i dag att jag inte bryr mig vad det tycks om mig. 

Knäpp -  gränsen? Vem drar den?

Väntar nu på min nya pelargon, jag får sällan pelargoner att överleva,  har haft pelargoner med så dåligt med rötter, bara små korta rötter, har läst att man ska ge dem lite större kruka. Går inte ihop för mig, har de små korta rötter så kan de ju inte ta åt sig något i större kruka. 

Finns så många fantastiska människor som kan mycket om blommor av alla slag. Jag njuter av dem,och hoppas de ska trivas, som nu den nya som ska komma.

Men vem vet, pelargon Margit kanske har längre rötter, spännande är det.
Jag köper blommor på Tempo, ibland har de jättefina blommor, som de jag köpte häromdagen.

Elegance nejlikor. Tycker mycket om dem, blommar tacksamt, och är så söta i sin fyllnad.

Nu ska jag fika och ha dem framför mig som sällskap. Visst är de underbart rara?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar