Flodhäst samling

Flodhäst samling

söndag, januari 10, 2021

Stickade mössor

 Ibland när jag har börjat med ett handarbete av något slag, så tröttnar jag. det blir inte som jag tänkt mig.

Då hamnar det i en särskild låda. Så här på nya året hade jag en genom gång och "hittade" de två mössor som låg nästan klara.

Den här i grönt/lila tänkte jag till mig själv, och kanske det blir så nu när jag har den klar.




Den här var tänkt till min man, men så blir det inte.

Jag brukar döpa saker jag gör för att minnas dem bättre. Den här har jag döpt till "Hubbe"



Båda har jag gjort resår i, fick för mig att mässan sitter bättre på då. Den bruna är i 100% ull och det kan klia lite, så där tog jag ett ackryl garn som är mjukt och skönt till resåren. Det är så många år tillbaks som jag började med dem att jag inte har en aning om vad jag hittade mönster.
Känner mig nöjd att lättat lite i "fellådan"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar