Flodhäst samling

Flodhäst samling

torsdag, februari 02, 2012

Broderigarn till min gardinkappa

Broderi

En gardinkappa, som blev fel vid köp, som sen blev liggande, håller jag nu på att brodera. Hade broderigarn som räcker till för tre färger, men en ljusrosa färg saknas, det kommer att gå åt några dockor/pasmor.

Har många färger som blivit rester från broderi, nu ska jag handla på första gången på länge, märker att det finns många sorter att välja bland.
När man köper ett handarbete så följer broderigarn med.
Inget följde med till den här gardinkappan, jag  hade hela dockor till det gröna, och en rosa till blomman, de var i Puppets och Anchor.

Den uppritade gardinkappan kommer från 
Gammelsvenska Handarbeten med namn "Lovisa" nummer1600
I mitt sökande på nätet, så vaknade en nyfikenhet över dessa broderigarner.  DMC, moulinegarn...  
Nu har gardinkappan blivit klar och hänger  på plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar