Flodhäst samling

Flodhäst samling

onsdag, januari 05, 2011

Markörer som "förr i tiden"

Förr i tiden var himlen alltid blå, sjöng Barbro Hörberg. Jag tänkte också börja med, Förr i tiden -  är man gammal så är mycket förr i tiden.
Då fanns inte så mycket hjälpmedel till handarbeten som det gör idag. 
Tänker på markörer, som jag har köpt några nu för att jag hört hur bra det är. Pärlor det är ju lite lyxigt, så några sådana frestades jag att köpa, sen plast i olika färger och storlekar.
 Håller på med en stickning och använde de i plast, idag ändrade jag på det hela, och gjorde som jag gjorde "förr i tiden"


Nu blev det mer hemvant för mig, smidigt, inga plastkanter i händerna när jag stickar.
Det är svårt all lära gamla hundar sitta, sägs det. I mitt fall så är det svårt att lära de nya tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar