Flodhäst samling

Flodhäst samling

tisdag, augusti 21, 2018

"Brazo Belle" - Linnea

Maj månad 2017 köpte jag två små blad på Tradera, nu ser den ut så här.  Den står i ett trappfönster och varje gång jag passerar och tittar på blommorna där, så slås jag av likheten med den lilla söta Linnean.


Jag  minns somrarna på 40-talet när jag var på koloni i Ragunda. Minns hur jag tyckte den lilla Linnean var så älsklig och fin.
År som gått och jag har aldrig mer sett den blomman med den finns i mitt minnes förråd i huvudet.
Nu känner jag likadant för den här lilla blomman i mitt trappfönster som jag då  som barn kände för Linnean. 

Små söta rara älskliga blommor. 
Evert Taube sjöng så fint, 

-Älskliga blommor små, 
sina kalkar nu öppnar på vår mark, 
högt mot vår himmel blå lyser furans röda bark. 
Under en gammal gran
ligger kottar som fallit i en ring. 
Myrorna hela dan
springa flitigt där omkring. 

------ 
Ordspråk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar