Flodhäst samling

Flodhäst samling

onsdag, april 02, 2014

Jag har plockat på mig...

Inför stambyte så ska källaren tittas igenom, det som kan kastas ska bort. Kartongers innehåll kollas. 

Under åren har jag plockat på mig, saker som jag sparat. 

 En duk kom fram hade glömt att jag gjort den. 

Bomullsväv, en färdig spets så blev det en duk, 


den låg på kaffebordet och när någon drack kaffe hos mig så fick de skriva sitt namn, jag broderade det, tvättade, strök duken och så på med den igen.

 Det var på slutet på femtiotalet. Jag var ung och tyckte idén var kul.  När jag ser namnen nu, så ser jag framför mig de som stått mig nära. Jag minns, känner saknad, många är döda nu. Andra tappade jag bort på vägen. Duken användes bara en kort tid, så "tappade jag väl bort" den också på vägen, fick andra idéer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar