Flodhäst samling

Flodhäst samling

torsdag, december 20, 2012

Tomte i snö

I tidningen såg jag små rara virkade tomtar. 
Enkla och roliga, de måste jag virka några blev min tanke.
Fram med virknål och garn.
Tomten blev inte bra. 
Molly fick den. Hon dribblade runt med den, nyhetens behag. Så blev den liggande och hon bara tittade på den.
Några ryck emellanåt, hon blev som en ung katt igen, och kastade tomten och så puttade iväg den. 
Borta, under en soffa.
Där får den ligga tills jag ska dammsuga.

Utanför dörren mycket snö. Skottat smala gångar så att det går att ta sig fram.
Häromdagen såg jag något i snön när jag öppnade dörren, fattade först inte vad det var. 
Tomten.


Hur hade han hamnat där?
Frågan är fortfarande öppen, jag gissar och undrar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar