Flodhäst samling

Flodhäst samling

söndag, januari 02, 2011

Mjuka paket

Barnsockor har det blivit många under år som gått, både till egna och andras barn. Även barnbarnen har fått även om de inte tyckte att det var något att få.
Det är skillnad på förr och nu, när jag var barn jobbade min pappa på ett varv, och vi bodde i  deras arbetarbostäderna.
På julen fick vi barn ett par raggsockor i ett paket från pappas arbetsgivare. Det var fint att få mjuka paket då även för ett barn.
Det belyser hur människor har haft det ekonomisk även i vårt land. Innan köp, slit och släng perioden.




Hade jag haft en kamera under de år som gått så hade jag kunnat ta bilder på det som gjorts, har fått ihop lite, och det är trevligt att se, så kommer även minnena till.
 Nu har jag en digital kamera och den använder jag flitigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar