Flodhäst samling

Flodhäst samling

torsdag, januari 06, 2011

1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1.......

Ofta när jag syr något så gör jag flera plagg, kanske beror det på att jag får kläm på hur det ska sys. Det blir enkelt.
Gillar symaskinen den är lätt att använda. Minns min farmors gamla tramp maskin, sen min första elektriska. Då är den jag har nu en jättefin "kompis".
Min man sover gärna i t-shirts och korta byxor till. Då kom jag på att jag skulle sy byxor av bomullstyg jag hade.
Han gillade dem och sa att det passade honom bra.
Det var startsignal för mig. Det blev flera innan jag slutade.
Sommartid så sitter han ute och fikar i dem innan han ska göra sig ordning för dagen.  Tycker att det inte ser ut som nattdräkt. 












Bomull och flanell i olika färger och mönster

1 kommentar:

  1. Hejhej :)
    Vilken fin blogg du har!
    Jag såg att du hade virkat en super söt rosa liten amigurumi figur. :)
    Vart ifrån kommer mönstret på den?
    Kika gärna också in på min virkblogg:
    www.virkelivirkan.blogspot.com

    SvaraRadera