Flodhäst samling

Flodhäst samling

måndag, december 20, 2010

Får en socka se ut hur som helst?

Den frågan Får en socka se ut hur som helst, har jag ställt mig flera gånger, när jag "plockat" ihop rest- garner till sockor.
Samtal på telefon, 
"Fy sjutton vad jag har det kallt, vilken vinter, bara inte elen går nu också"
"Jag anar att du har det tufft, ser bara hos oss hur mycket snö vi fått, då har vi inga hängande elledningar som du har, bilden du ser är när jag tittar ut från vårt trappfönster"

"Det är så kallt att jag har extra sockor i tofflorna, till och med på natten drar jag på mig ett par sockor"
"Har du kollat vad elen kostar Kilowatten nu?"
"Nej, men jag jagar ändå Kilowatten så gott det går"
"Har köpt mig några extrasockor nu,sen har jag kofta och dina handledsvärmare på mig, till och med hundarna fryser"
"Hur många grader har du inne?"
"18, känns som mindre"
Efter det samtalet så kände jag att ett par sockor kunde jag väl sticka ihop. Restgarner, varvade med att sticka dem båda för att få dem något så när lika.


Gjorde lite annorlunda skaft för att det skulle vara roligare att sticka. Snart är de klara och kan skickas iväg till en frusen flicka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar