Flodhäst samling

Flodhäst samling

måndag, augusti 24, 2009

Virkad Brudkrona

En brudkrona, valvmodell.

En tidning som hade ett mönster på en brudkrona, fick mig till att ta fram garn och virknål.

Först den här som jag hade kvar beskrivning efter en krona jag gjorde på 60-talet.
Gjordes egentligen inte som brudkrona, utan som en maskeradkrona till en kvinna i medeltida dräkt.








Jag virkade några olika modeller, ett barnbarn skulle gifta sig och jag tänkte att det kunde stå en brudkrona framför dem, nu blev det inte så, utan brudkronorna ligger nerpackade i en kartong. 

1 kommentar:

  1. Hej! Jag ska gifta mig nästa sommar och temat är virkat. Letar nu efter mönster på virkade brudkronor och hittade då din sida. Är det möjligen så att du kan tänka dig att dela med dig av dina mönster? Då vore jag väldigt tacksam. Kan även tänka mig att betala en liten summa om du skulle vilja.
    Mvh Frida

    Frida@eftersom.com

    SvaraRadera